divendres, 27 de maig del 2011

La gestió de l’aeroport de Perpinyà, com exemple

A tota Europa, excepte a Romania i a l’estat espanyol, la concessió de la gestió dels aeroports les donen les regions, les cambres de comerç o els ajuntaments. Un exemple recent el tenim precisament al nostre país. L’aeroport de Perpinyà passarà a ser gestionat per Veolia. Així ho ha decidit la Regió de Llenguadoc-Rosselló (equivalent a la Comunitat Autònoma de Catalunya). Veolia, així, gestionarà els aeroports llenguadocians i el nord-català. I qui ho ha decidit?. El govern local. Se’n diu subsidiarietat: no cal decidir res lluny si es pot fer a prop.

Al sud de Catalunya la situació és inversa. L’any 2007 la Generalitat va demanar que l’aeroport de Barcelona fos intercontinental. Tenia el suport de l’ajuntament de Barcelona. I qui ho havia de decidir, ai las, era el govern del Regne d’Espanya. Tots tres eren en mans del mateix partit: PSOE. Companyies internacionals van presentar una oferta per fer un hub. La Cambra de Comerç es va mobilitzar en el mateix sentit. I l’estat va donar la concessió de la T4 a Iberia desoint totes les demandes que anaven en una altra direcció. I Iberia va garantir que els vols intercontinentals hagin de passar per Madrid.
Jordi Vàzquez

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada