dijous, 7 de juliol del 2011

25 anys d'Unitat Catalana, 25 anys 'Plantant cara'

...Alguns companys m'han demanat escrigui el que vaig dir ahir diumenge quan l'amic Brice Lafontaine em va demanar unes paraules per a tots els presents en aquesta emotiva, per molts nostàlgica, però per tots il.lusionant, celebració dels 25 anys d'Unitat Catalana. Difícil però intento fer un text el més semblant:
El representants de Democràcia Catalana Lluís Mosella, Joan Vives i jo mateixa assistim avui conscients de la importància i la seriositat d'aquest acte de celebració de 25 anys d'Unitat Catalana. Nosaltres aquests els reconeixem com a 25 anys de treball, de resistència, de lluita democràtica, (per què no dir-ho) d'amor, d'il.lusió, 25 anys de dificultats però també 25 anys de victòries, 25 anys de Catalanitat des del Bressol de Catalunya! en resum i com ha dit el Sr. Llorenç Planes en la seva prèvia i molt pedagògica conferència: 25 anys 'plantant cara'. Des de Democràcia Catalana volem felicitar-vos, donar-vos una gran enhorabona però sobretot, i més important, volem i us donem un sincer: gràcies!.
Des de que vaig conèixer en Brice Lafontaine la relació de Democràcia Catalana i Unitat Catalana ha estat fàcil i natural, vàrem promoure i signar el pacte quan democràcia era un partit d'una coalició, i ha estat així perquè per Democràcia, Unitat és el partit autòcton, referent de lluita per la catalanitat i pensem i defensem que qualsevol presència i incidència partidista en aquest territori ha de ser per col.laborar a divulgar i promoure la consciència Catalana, i així treballar per a que Unitat Catalana i la seva presència en les institucions sigui encara més forta.
Avui no és moment per parlar de la Catalunya sud, però si em permeteu voldria expressar la felicitat que personalment estic vivint en aquests últims dies perquè per fi al Principat hem pogut llegir una enquesta publicada pel CEO, organisme oficial, en que es constata negre sobre blanc el que uns quants durant el procés de la Consulta sobre la Independència afirmàvem i que molts altres, malauradament companys independentistes, ens contestaven amb condescendència, un nas arrufat o una cella d'interrogació. Doncs sí, amics amigues SOM MAJORIA, la opció del Sí a la independència aconsegueix un 43% sobre el 100% de participació un 60% sobre un 70% de participació, bones notícies d'una realitat social fins ara amagada.
Per acabar, m'agradaria destacar quelcom que he après dels meus viatges per reunir-me amb vosaltres, que han estat uns quants en l'últim any :) , i és arran quan vosaltres en dieu d'aquest el vostre territori: Catalunya i ens dieu a nosaltres: 'vosaltres els Catalans del sud', m'entusiame, perquè el que realment esteu fent és ensenyar, ensenyeu fets històrics, realitats certes que cal que siguin conegudes per tots els Catalans, si us plau digueu-ho més, més sovint, i sobretot als que som del principat perquè aquest gir de centralitat verbal obliga a reflexionar i aprendre sobre el nostre passat i les nostres arrels. A part del coneixement que transmeteu, el segon motiu perquè m'encanta escoltar-vos és perquè quan dieu 'aquí Catalunya', oferiu una actitud, una actitud ferma i desacomplexada que és sempre necessària, coneixement i actitud, per mi dos punts claus per la divulgació efectiva de la nostra Catalanitat i per la llibertat de la nostra Nació!.
Visca Unitat Catalana, Visca TOTS nosaltres: el Poble Català i Visca sempre, sempre, Catalunya!.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada