Aquest matí, el candidat d'Unitat per Barcelona, Jordi Portabella, acompanyat dels candidats de la coalició, ha presentat un pla per reduir les emissions de CO2 a la ciutat i acabar amb els episodis de contaminació atmosfèrica al Campus Ciutadella de la UPF. Es tracta de seguir "una dieta baixa en carboni" amb l'objectiu de reduir les emissions de diòxid de carboni un 20,12% fins el 2012.
Aquesta dieta té com a base l'estalvi i l’eficiència energètica. Dos objectius que s'han d'aconseguir a través de tres accions molt clares i puntuals per posar en marxa durant els propers 4 anys: "hem de ser capaços de fer el mateix que hem fet amb l'aigua, que en aquests moments ja som la ciutat que consumim menys litres d'aigua per habitant de tota la Comunitat Europea. Per això proposem la instal·lació d'aerogeneradors d'estructura vertical als terrats dels edificis que assegurin subministrament de calor i fred". L'avantatges dels aerogeneradors verticals és que no necessiten ser orientats de cara al vent i que el seu impacte visual és molt menor perquè tenen menys alçada i el seu gir és perpendicular al terra. L'avantatge d'aquests aerogeneradors verticals és que no necessiten ser orientats en la direcció del vent i que el seu impacte visual és molt menor per l'alçada i perquè el seu eix és perpendicular al terra.
La segona actuació es incidir en el model de mobilitat. La mobilitat a Barcelona passa per enfortir el transport públic i per anar substituint el parc mòbil actual per cotxes híbrids i motos elèctriques. Portabella no comparteix l'aposta pels cotxes elèctrics perquè sosté que "la ciutat no té prou estructura per poder subministrar tants punts d'electricitat que donin servei a tots els cotxes però sí a les motos". A més, Portabella ha fixat com a imprescindible fomentar el transport públic: "abans de la gratuïtat de les targetes fins els 16 anys és més important complir el calendari d’execució de la Línia 9 del metro sense endarreriments. I al costat del metro, posar en marxa i estendre el sistema ortogonal de Bus i RetBus que vam impulsar des del grup municipal d'Esquerra, que permet per guanyar en rapidesa i tenir millor servei de BUS".
Finalment , Portabella, pare del Bicing, ha afirmat que s'ha d'ampliar els horaris del bicing i integrar-lo al sistema de la xarxa de transport públic: "El Bicing es una bona idea que vam importar d'altres ciutats europees on funciona molt be però que s'ha gestionat malament". Portabella creu que "el bicing se l'ha de tractar com a transport públic i per això ha de tenir uns horaris més amplis d'acord amb les diferents necessitats reals i integrar-lo en el sistema integrat de transport públic".
A continuació, Portabella i Joan Laporta, acompanyats d’Ignasi Planas, Anna Arqué i Xavi Florensa, han parlat de propostes per al jovent en una aula de la Universitat Pompeu Fabra davant un centenar d’alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada