dimarts, 10 de maig del 2011

Unitat per Barcelona proposa un comandament únic per a la gestió del Port,




La coalició també aposta perquè l'Aeroport del Prat es converteixi en un Hub amb connexions intercontinentals. Aquest matí, Jordi Portabella, acompanyat de la resta de candidats d'Unitat per Barcelona, amb Joan Laporta i Anna Arqué, de Democràcia Catalana, i durant un viatge en golondrina ha proposat que el Port, l'Aeroport, la zona logística de Zona Franca i la Fira es gestionin des d'un "únic comandament público-privat amb representació decisiva de les administracions catalanes".

Tot això amb un sistema de transport de mercaderies ferroviari amb ampla de via europeu. Aquest comandament únic permetria, ha explicat Portabella, "captar més dinamisme portuària i guanyar eficiència en la càrrega i descarrega permetent un model d’infraestructures optimitzades”. Aquest model permetria generar, ha calculat Portabella, fins a 10.000 llocs de treball per la qual cosa seria una de les apostes estratègiques en l’àmbit de la logística com a jaciment de llocs de treball i recuperació econòmica.

Així l’alcaldable ha afirmat que “la capital de Catalunya ha d’aprofitar la seva posició estratègica com a porta de l’Europa mediterrània i garantir les infraestructures que permetin tenir una connexió eficient amb el món” i per això aposta per definir una Àrea Logística que englobi totes les grans infraestructures de l’Àrea Metropolitana amb una gestió centralitzada. Portabella també ha defensat que l'Aeroport del Prat es converteixi en un Hub amb connexions intercontinentals per poder donar servei als múltiples projectes i esperances que s'enlairen i aterren. Tot plegat amb l'objectiu de convertir Barcelona en la porta del Mediterrani i obtenir la concentració logística mes important d'Europa per posicionar-nos en l'economia del coneixement. L’alcaldable ha posat com a exemple les ciutats de Boston, Nova York i Seattle que ja funcionen amb aquest model: “Una proposta perfectament possible perquè en aquests ens ja hi ha representació institucional de l'ajuntament”. Així, Unitat per Barcelona proposarà potenciar la connectivitat de l’Aeroport del Prat mitjançant el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries.

“Cal promoure la xarxa ferroviària que connecti l’eix mediterrani amb Europa. Des d’Unitat per Barcelona continuarem fent costat al corredor ferroviari del Mediterrani, amb vies separades per passatgers i mercaderies.”, ha afirmat l’alcaldable que per acabar amb la xacra de Rodalies, demanarà al govern de la Generalitat de Catalunya que rescindeixi el contracte amb RENFE.

Per Unitat per Barcelona, la participació en la gestió del Port de Barcelona també és un tema clau: “Reclamarem la transferència de la seva titularitat a les administracions catalanes i en promourem la seva gestió amb participació tant d’empreses púbiques com privades. El Port compta amb una sèrie d’avantatges competitius per convertir-se en el primer nus de mercaderies del mediterrani.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada